söndag 25 december 2011

Låt inte rädsla hindra dig

Jag vet inte hur många gånger som jag har avstått från saker, tackat nej till inbjudningar och hållit inne med känslor - för att jag är rädd. Rädsla ligger bakom så mycket ont: missade chanser, harm, förtryck, mobbning och dömande.

I steg 4 gör vi upp en lista på allt som vi är rädda för. Sen går man igenom varför man är rädd, om det var självtilliten som svek och vad jag kan göra annorlunda. Slutligen diskuterar jag detta med min sponsor och Gud i Steg 5 och ber Gud avlägsna dessa karaktärsfel i steg 6 och 7.

Jag kan inte säga att jag aldrig har rädslor sedan jag gjorde detta men de har minskat och framför allt ser jag dem tydligare och låter dem inte styra mig. Den är ett dagligt jobb men jag får så mycket tillbaka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar