tisdag 6 december 2011

Ladda om

Om du har sprungit ett maraton säger det sig själv att du inte vid mållinjen har lust att springa ett till precis efter. Du behöver ladda om. Få sova, äta och tänka på annat ett tag för att hitta lusten i att springa igen. Detsamma gäller för mig nu när jag idag avslutat mitt projekt. Känner det som att luften gått ur mig och vet mycket väl om att jag brukar reagera så här eftersom detta är ett projekt som jag gör 6-7 ggr/året.

Men likväl hade jag bokat in uppstartsmöte för nästa projekt samma dag som vi avslutar detta. Helt energilös och kretivt igentäppt håller jag ett mindre bra möte där jag snäser av en person och inte lyckas få liv i de andra. Inser alldeles för sent att det beror på att jag inte fått en chans att ladda om. Det är som är så viktigt och A och O när man jobbar med projekt. Att låta dem smälta innan man börjar med nästa.

Lyckligtvis har jag inte spikat nästa års projektmöten och ska ha detta i åtanke. Minst en veckan mellan projektavslut och nästa projektstart. Annars har jag inget att ge.

Nu vill jag bara sitta och plocka med papper, prata med kollegor, benchmarka och gå hem tidigt efter ett par tuffa veckor. Får se om det är möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar