fredag 23 december 2011

Julklappar - check!

Alla klappar klara. Kom just hem från en lång shoppingrunda. Tur att jag bor på stan så att jag kunde ta en paus i den och gå hem för att äta lunch, det underlättar otroligt att bo centralt. Så nu är det inslagning och myskväll som gäller för mig. Känner mig lite ensam men tror att det kommer att bli bra.

Ikväll känner jag för att skriva min mål och önskningar för 2012 (berättar mer sen) och kanske läsa lite i en bra bok. Eller se en riktigt bra film, i min värld en romantisk komedi eller en 80-talsklassiker ;) Vad hittar du på så här dan före dan? Och hur går det för er med mat och socker? Skriv gärna och berätta så vi kan dela våra erfarenheter.

Idag har jag tänkt på en kommentar som jag fick i ett inlägg igår: "Det är lättare att vara abstinent än att bli det". Så sant! Det krävs enormt mycket mer energi för att ta sig ur sockerspiralen än att fortsätta att leva i abstinens. Har jag väl tagit den där första tuggan kan jag inte ta mig ur, då är det kört.

Däremot hände något nytt idag. Jag har haft rätt mycket sug de senaste dagarna och idag var inge annorlunda. Kändes nära att en Paradis fick följa med mig hem men stod på mig, inget blir bättre, mysigare eller mindre jobbigt för att jag äter socker. Så jag köpte två små mörka chokladbitar, ni vet de där små Marabou mörk? En naurell och en mint. Åt dem och kände mig mätt, möjd och nästan lite illamående. Så var det bra. Har aldirg hänt förr och vet inte om det funkar nästa gång, det beror nog lite på dagsform också. Ibland får man se till vad man lägger i vågskålen, en lite bit mörk choklad eller en hel ask Paradis, vad är bäst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar