tisdag 27 december 2011

Magen är full

Jag har svårt att äta. Får nätt och jämnt i mig mina måltider och det är ironiskt nog jul. Magen är full av känslor och där får ingen mat plats. Jag tar till mina knep; ingen stress vid måltiderna (sitt tills jag är klar), mat som är enkel och god men framför allt lättsmält och iväg och träna (det gör mig hungrig och rensar ur huvudet). Och så ber om att lämna över min mat till min högre makt - det blir som det är menat.

I min mage finns känslor som handlar om ett ex som vill försöka igen, en oavslutad relation som behövs få ett slut, jobbiga gottgörelser, rastlöshet, en gammal bekant som dykt upp och vill ses igen samt en bästis som ska ut och resa och därmed vara borta i 10 veckor. Förhoppningsvis kommer mycket av detta att ha lagt sig till nyår. Kanske får jag tillbaka matlusten lagom till tre-rätters på nyårsafton?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar