fredag 2 december 2011

Sluta gnälla

Idag var det som att jag hade ett par andra öron. Allt som mina kollegor gjorde var att gnälla och prata negativt om saker. Har inte hört detta förr på samma sätt men idag hittade de fel på olika författare, arbetsupplägg, personer och uppfostringssätt. Är det för att jag mår bra och inte har något att gnälla över som jag ser detta så klart nu?

Jag harmas inte på dem men tycker synd om dem som måste älta så världsliga ting. Kan inte vara bra för någon. Ingen mår bättre av att gnälla. Visst kan man behöva en 15-min deppression eller "bryt ihop och kom igen" över jobbiga situationer men det är en helt annan sak att gnälla över livet och andra personer. Sätta fördomar framför nyfikenhet eller negativt framför positivt. Se din del i det hela och bry dig inte om resten.

Jag lägger mig inte i, deltar inte i diskussionen. Finns det något jag kan göra för dem, tänker jag. Den dag jag gnäller, säg till mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar