lördag 24 december 2011

Nygammal favorit

Förra året vid den här tiden åt jag LCHF men hade ännu inte hittat till OA. Jag skötte maten bra (tyckte jag i alla fall) men inombords var det kaos. Jag var inte fri och satt på händerna under hela julen för att inte äta. Då åt jag mycket macadamianötter som fettkälla eftersom det var lätt att ta med i liten burk, mättade bra och var gott (men inte för gott). Så utgick de ut sortimentet och nötterna föll i glömska.

Så igår när jag var på Coop Konusm och handlade såg jag mina gamla favoriter i ny förpackning. Lycka! De fick följa med hem. Några åt jag nu när jag kom hem eftersom jag inte fick i mig tillräckligt med fett på julbordet och resten ligger i en liten plastburk i väskan som nödproviant om det krisar i framtiden.

Bara nötter och salt, inga konstigheter. Och bara 2,5 g kolhydrater/100g (kan det stämma?!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar