tisdag 27 december 2011

Nu är det dags att vara modig

Jag ber om mod att förändra det jag kan. Vi kan inte ändra på det faktum att vi är tvångsmässiga överätare men vi kan ändra på på vårt sätt att hantera det så att vi inte till slut förstör oss själva. Att göra förändringar är att ha mod nog att våga gå in på en okänd och ibland skrämande väg. Att vara modig innebär inte att vi utrotar rädslan. Mot är att göra, trots att vi är rädda. Det krävs mod att inse sanningen istället för att fortsätta att leva med bekväma illusioner.

Ibland kommer modet när vi blir inträngda i ett hörn och vi inte kan göra annat än vända om och gå mot nya utmaningar. Modet som föds när du är desperat är inte att förakta, det kan ge enastående resultat.

Jag ber om mod och villighet inför min gottgörlse till mitt ex ikväll. Å ena sidan har jag inte ett dugg lust att ringa honom (rädsla) och å andra sidan ska det bli så skönt att göra det. Att inse sanningen och inte leva i illusionerna, att be om ursäkt för det som jag har skuld i och att äntligen få släppa honom och gå vidare. Nu är det tid att vara modig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar