torsdag 15 december 2011

I mitt skafferi

Mitt skafferi har fått sig en nytändning i och med en del nya mjölsorter. När jag gick över till matplanen och LCHF så slängde jag ut en hel del, bland annat socker, mjöl och annat som inte var bra för mig. Det blev tomt och jag som alltid älskat att baka kände en liten sorg i hjärtat men nu var det vägen till tillfrisknande som var viktigast. Nu när det har gått 9 månader så känner jag mig redo att prova lite nytt. Det här är vad jag har i mitt skafferi:

Kryddor
Hemgjord müsli (hackade nötter, solrosfrö, linfrö, sesamfrö, riven kokos)
Kokosfett
Rött och svart te
Krossade tomater
Makrill i tomatsås (konserv)
Tonfisk (konserv)
Olivolja
Rapsolja
Vinäger
Sesamfrön
Linfrön
Fiberhusk
Bakpulver
Mandelmjöl
Kokosnötsmjöl
Pofiber
Kakao
Ev. nötter och mandel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar