måndag 28 november 2011

Varor från LCHF-butiken

Har precis gjort min första beställning från LCHF-butiken. Kokosnötsmjöl och lakrispastiller. Kokosnötsmjöl ska tydligen vara väldigt bra att baka på och beter sig nästan som vetemjöl. Det ska inte förväxlas med malda kokosflingor, det är inte samma sak.

Jag har alltid älskat att baka. Hos mig fick man alltid de största cupcakes med den bästa frostingen. Bakat med mycket kärlek. Älskar att bjuda men älskar tyvärr också att äta så nu för tiden blir det inte mycket bak i detta hem.

Att kunna baka LCHF är en dröm. Jag vet inte om jag är redo men nu har jag i alla fall beställt hem mjöl för bakning och vill gärna prova på något nu till jul. Dock kommer det att bli halv sats av det mesta och gästerna får nog ta med sig bakverken hem. Socker eller inte, jag kan inte låta bli om det finns hemma. Och det blir ingen sockerersättning i mina bakverk heller. Kör utan det söta till att börja med. Tror att jag kommer att trigga på det annars. Återkommer om resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar