onsdag 2 november 2011

Konsekvenserna

Det är fortfarande jobbigt. Då kan man ju fråga sig varför jag gör misstaget att äta socker om och om igen? Är jag dum? Nej det vill jag inte säga. Men jag glömmer. Hur hemska konsekvenserna är, hur dåligt jag mår efteråt.

Jag är trött och håglös, uppsvullen, hunger/mättnad satt ur spel, irriterad och lättstött. Vill gömma mig från världen och känner stor hopplöshet inför mitt liv. Visst är det läskigt? Från att ha kännt mig så energirik och glad till att nu några dagar senare vara på botten igen. Har ni några tips för att minnas denna känsla och inte äta socker mer?

Jag åt inte socker igår men åt utanför matplanen. Insåg att efter ett återfall måste jag vara extra snäll mot mig själv och inte försöka ta mig iväg till träningen om kroppen skriker av trötthet och kanske ge den ett extra mellis för att klara de värsta blodsockerdipparna som kommer efter en sockerrik dag. Det blev ett litet päron, lite nötter och en större middag igår.

Ikväll är det middag med pappa och familj eftersom att han fyller år. Alltid oro i magen inför att träffa dem men vi ska till en mycket bra restaurang i alla fall. Det går säkert bra, kommer inte stanna så länge eftersom jag har en bit att resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar