torsdag 24 november 2011

På väg hem

Sitter på ett tåg hem från en heldag i Nyköping. Hållig möte och jobbat lite. Givande att komma ut och se verksamheten men är alltid lika nervös och spänd när jag ska hålla i något. Skillnaden då och nu är att jag lämnar över dagen till min högre makt och försöker inte styra de människor som jag träffar. Det som sker, det sker. Kanske pratade vi lite mer om det ena än det andra på mötet, men då får det vara så. Då lättar pressen och självklart gick dagen bra. Kan hända att jag skulle vilja ha det lite mer si eller så men om jag kan behålla lugnet är jag ändå nöjd i slutänden. Att slippa leka Gud är verkligen sinnesro!

Fortfarande inte så mycket aptit hos fröken. Idag blev det kassler, annanas, sås och sallad till lunch i matsalen där jag höll möte. Säkert var det lite socker i kasslern (äter inte det annars) och vad det var i såsen vet jag inte men den smakade okej. Det går bra om det händer så här ibland men jag har inte alls samma avslappnade känsla som när jag följer matplanen. Direkt kommer känslor som "har jag fått i mig det jag ska?", "har jag ätit för mycket?". Skönt att slippa dem i vanliga fall. Hur gör du när du är på kundbesök/möte/bortbjuden?

Jag brukar göra en avvägning av vad som ger mig mest olustkänslor och även göra en riskbedömning. Om jag frågar öppet vad det är i maten eller om jag har med mig vågen i ett jobbsammanhang, kommer det att ge mer än vad det tar? Eller är det tvärtom? I böjan när matplanen och OA var nytt för mig vägde jag maten hela tiden, ute också. Nu har jag fått ett ögonmått och en annan säkerhet så nu tar jag inte med vågen ut på kundbesök och restaturang. Men går jag hem till nära vänner tar jag gärna med den, då slappnar jag av mer. Hur gör du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar