söndag 27 november 2011

Sockerberoende?


Kostdoktorn visar ett roligt inslag om sockerberoende. Kanske inte riktigt så det går till men det finns även många likheter. Som att vilja bli fri från drogen, smygnadet, skammen och att såra dem som man älskar. Dock behöver vi inte gå till någon langare - vår drog finns överallt i samhället. Mataffärer, caféer, restauranger och kiosker förser oss med vår drog. Och nattöppna mackar och 7 Eleven ska vi inte prata om.

Nu under julen finns det ingen hejd på sockrchocken i matbutikerna. När jag igår stod i kassan på Coop för att betala fann jag mig instängd i ett hav av höga pallar med chokladaskar, storpack med julgodis och praliner. Det går inte att undkomma så nu blir det till att handla mer sällan. Jag vill inte utsätta mig för frestelse i onödan, det räcker som det är. Dock känner jag mig starkare i år och är glad att jag har gemenskapen inom OA att luta mig tillbaka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar