söndag 13 november 2011

Jag är inte rädd, jag kan flyga

Den senaste tidens positiva utveckling gör mig rädd. Kommer det att ta slut? Kommer jag att hamna i avgrunden igen? Min sponsor sa till mig igår när vi pratade: "Den euforsika känslan kommer att avta men du har påbörjat något nytt nu och du kommer inte att gå tillbaka till de gamla känslorna och mösterna om du fortsätter att jobba i stegen." Skönt att höra.

På konventet igår var det flera som sa att de riktiga känslorna av lättnad, euforisk energi och frihet kommer efter gottgörselserna. Vi får se hur det blir efter det då. Har som mål att gottgöra alla på listan innan nyår så att det verkligen blir en nystart i och med 2012.

Självklart kommer de positiva känslorna inte att hålla i sig om jag äter socker. Då kommer jag på nolltid att vara nere på botten igen. Tar en dag i taget. Fick med mig en fin mening från igår:

"Den som vaknade först i morse är den som varit abstinent längst. En dag i taget är det som räknas."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar