tisdag 8 november 2011

Skönt gung och dagens mat

Det håller i sig. Jag känner mig gladare, mer positiv och har inte en tanke på att hetsäta. Det behövs liksom inte eftersom det inte finns något att ha ångest över. Allt är som det ska och jag får det jag behöver. Ibland kan det komma något jobbigt och hemskt men då tänker jag att jag behöver öva på just detta och att det är därför jag har fått det till mig, för vem vet vad som händer i framtiden och om jag behöver dessa erfarenheter för min eller någon annans skull då. Jag vet att det låter flummigt och konstigt men jag kan bara uppmana er som lider av hetsätningsproblematik att ta tag i roten till problemet. Maten är bara ett symtom. Det är andra bakomliggande orsaker som gör att du måste dämpa ångest och oro med mat och socker.

För mig blev det väldigt tydligt att det handlar mycket om min uppfattning av framgång är, att jag är medberoende med min familj och att jag harmas på folk som har det som jag vill ha (smala, rika och lyckade) istället för att se dem som en inspirationskälla som kan hjälpa mig dit jag vill. Med de nya insikterna vet jag vad jag ska jobba med nu och kan börja gå framåt. Livet känns lättare. Som när jag kom på att jag är sockerberoende och inte bara knäpp. Det går lättare när man vet varför och vad man kan göra åt det.

Idag har det varit mycket på jobbet. Fullt upp, precis som jag vill ha det och har fått fina komplimanger av en kollega också för mitt jobb :) Därför blev det tre snabba favoriter i repris till frukost, lunch och middag. Nyttigt, snabbt och gott!


Frukost

Lunch

Middag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar