måndag 21 november 2011

När är kärlek fel?

Har en vän som jag känner mer än vänskap för. Han känner detsamma. Men jag kan inte lova något och jag vet inte hur länge jag vill vara med på tåget. I min process som pågår nu inom mig, och med gottgörselser som väntar, behöver jag vara fullkomligt ärlig och kärleksfull.

Jag vill men vill inte såra. Vill inte inleda något som jag inte vet om det kan bestå. Troligen blir det inte vi i det långa loppet men är det fel att få och ge kärlek av varandra under en tid, om vi båda vill?

Som han säger: "Vi kan väl öva på varandra?". Sötis. Är ändå rädd att jag kommer att såra honom och förvirra mig själv. Har inte råd med något av det om jag vill leva ett bra liv.

REO Speedwagon – Can't Fight This Feeling

2 kommentarer:

  1. Om båda är lediga och ni är med på noterna båda två så är det väll bara att njuta och se vart det leder:))))

    SvaraRadera
  2. Kanske har du rätt ;) Vi får se hur det går.

    SvaraRadera