lördag 5 november 2011

Är du nyfiken på OA?

Lördagen den 12 november håller OA endagskonvent i Stockholm. Har du tappat kontrollen över maten och livet? Känner du att du är ensam med dina problem eller behöver du vägledning? Kom och lär dig mer om OA, 12-stegsprogrammet och det abstinenta livet. Temat är "en tredelad lösning" och det kommer att pratas mycket om hur man tar sig ur återfall och lever abstinent. Det ska bli jätteintressant och jag ser verkligen fram emot det. Hoppas vi ses där!

Oavsett om du är en van 12-stegare eller aldrig varit på ett OA-möte tidigare är du lika välkommen. Utan nykomligar växer inte OA och det är genom er nya som vi andra blir påminda om sjukdomen och kan ge vidare det som vi har fått. Ïbörjan kände jag mig liten och rädd inför alla abstinenta medlemmar. Efter ett tag insåg jag att det ger så mycket att få ett samtal av en OA-vän, ta del av någon annans kamp eller tips och få ge tillbaka. Jag tycker fortfarande att det är läskigt att sträcka ut en hand, ringa någon okänd eller blotta mig på ett möte men det ger så mycket att det är värt det.

Orkar du inte vänta tills nästa lördag? Då kan vi höras på OA:s telefonmöte imorgon söndag kl. 8.30 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar