söndag 6 november 2011

Överlämning, dag två

Oj,oj,oj vad det händer saker. Jag har svalt några rejäla sanningar om mig själv och mådde rätt dåligt i morse när jag vaknade. Kände mig som en hemsk person som bara harmades på alla snälla människor. Det väckte aggression och ilska. Satt mig ner och skrev, gjorde tacksamhetslista och spaltade upp vad som satt i och som jag behövde jobba vidare med på egen hand.

Sen har vi fortsatt överlämningen idag. Jag går vidare på harmlistan och har nu lämnat jobbarkompisarna bakom mig och är inne på familjen. Två saker har kommit fram i ljuset med hjälp av min sponsors reflektioner. Jag är otroligt medberoende till min familj och jag försöker fortfarande "fixa" saker med enligt mina ordinationer trots att jag har lämnat över. Det är så lärorikt att se detta, se hur jag beter mig, mina mönster och vad jag kan göra åt det. För själv ser jag det inte. Att få denna hjälp är ovärdelig. Det är jag för alltid tacksam för.

Nu ska vi jobba vidare efter lunch. Det lär bli en ansträngande dag idag med och jag vet inte om vi hinner klart. Det visar sig.

Uppdatering: Så var det klart. Omtumlande, lite förvirrad men förväntansfull inför det som komma skall. Är ni med mig på resan? Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar