måndag 7 november 2011

Första dagen på resten av mitt liv

Ja så känns det. Jag känner mig pånytt född och spänd inför vad som komma skall. Hur kommer det att bli nu när jag har lämnat allt känslomässigt bagage bakom mig? Kommer världen att se annorlunda ut och kommer jag att möta människor på ett annat sätt? Eller kommer allt att vara som vanligt? Det visar sig. Jag känner i alla fall att jag är mer ärlig i min överläning till min högre makt nu. Litar fullt på denne och att jag inte kan styra.

Det är skönt att slippa spela Gud och ha kontrollbehov. Min största utmaning blir att lära mig att acceptera mig själv och allt som jag är. Inte försöka ändra mig till att bli någon perfekt person och inte utelämnina vissa delar av mig själv i kylan. I och med det kommer min relation till andra människor att ändras. För det är där min harm ligger.

Det som jag anser är lycka, när man är framgångsrik och bra, det harmas jag på hos mina vänner eftersom jag är avundsjuk. Kanske är det inte dessa värderingar som stämmer in på mig och kanske är det inte alls att vara smal, ha mycket energi, massa pengar, ett bra jobb och tonvis med vänner som är riktig lycka för mig? Det kanske är något helt annat och svaret kommer jag att få på min resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar