fredag 25 november 2011

När vila och när köra?

Vad gör du när du är trött och orkeslös? Vilar, slappar eller tar en tupplur kanske. Men ibland handlar inte trötthet om för lite sömn eller en slutkörd kropp. Man kan bli lika trött av understimulering och för lite positiva saker i livet. De dagar då jag inte gjort något speciellt är jag ofta mer seg och degig i huvudet än de dagarn när jag har haft fullt upp. Sätter jag mig i soffan blir jag ofta mer orkeslös än jag var innan. Det borde vara tvärtom, kan man tycka.

Sömn och vila är för återhämtning. Om du har sovit lite och haft det tufft och stressigt ett tag behöver du varva ner och inte ha några måsten. Tankar ny energi det gör jag sedan genom att umgås med vänner, träna, utmana mig själv och prova nya saker. Det går inte att sova sig till energi på samma sätt som du får av aktiviteter. Bjud över en vän. Sitta och skratta, prata minnen och fula er och du ska se att du känner dig energifylld och varm inombords när hon går hem sen. Fulltankad med positiv energi. Det är viktigt för abstinensen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar