söndag 13 november 2011

Pizza, är det tillåtet?

Efter att ha suttit med vid en pizzalunch (te för mig eftersom jag redan hade ätit) blev jag sugen på att släga ihop en smarrig LCHF-pizza till middag. Mjölfri deg, tomatpuré, lök, bacon (stek det innan det hamnar på pizzan), grön paprika och massor med ost. Det är supergott att toppa med ruccola när pizzan är klar eller varför inte servera med lite bea-sås? Visst är det underbart att få njuta av så god mat och ändå gå ner i vikt och må bra ;)

Vem har sagt att pizza måste vara onyttligt?

2 kommentarer:

  1. Hej Minna. Hittade till din blogg via Gunillas "Vitt begär"-bloggen. har sträckläst hela häromdagen med en berg- och -dal bana av känslor. Det var jobbigt att läsa om återfallen men nu gläds jag åt ditt tillfrisknande. Själv är jag en som kämpar själv men mha beroendebloggar. Har ej tagit steget till att ta kontakt med OA etc, skyller på tiden etc... Har haft ett bra år utan socker fram till för ca 1 mån sedan, är i ett återfall, ett stort och jobbigt sådant som jag försökt att bryta med dåliga resultat. Imorgon bryter jag dock. Ska fokusera på bra mat och sömn och träning. Det är tur att har din blogg att gå till... Snart kommer Gunillas bok oxå. KRAM och tack.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad glad och varm i hjärtat jag blir av dina ord. Det har varit en berg-och-dalbana och att gå med i OA betyder inte att man blir frisk på en gång, det krävs hårt jobb och villighet. Men det är värt det alla gånger och även om vägen inte alltid är rak så leder den till något som är så mycket bättre än jag någonsin kunnat tro.

    Jag var också sockerfri ett bra tag innan OA men så hände det jobbiga saker och jag föll. Tillbaka till sockret, värre än någonsin, och insåg då att det är livet som jag inte har verktyg att klara av, inte bara sockret. Sökte då till OA och var precis som du rädd för att inte ha tid osv men all tid och pengar som återfallen kostade fick mig att ta steget ändå och jag har inte ångrat mig en sekund.

    Skriv gärna och berätta hur det går för dig och hoppas vi hörs på ett telefonmöte någon gång!

    Kram och lycka till! //M

    SvaraRadera