onsdag 16 november 2011

Måste dela en sak med er

Jag tror att jag har ätit för lite de senaste dagarna. Har mindre energi och har dessutom tränat mycket och det är ingen bra kombination. Ikväll gjorde jag mat precis efter matplanen så att jag har tre måltider framåt så det ska nog ordna sig. Men vill inte hålla det inom mig. Då kan det slå fel. Inte underäta, inte gå ner i vikt för snabbt. Det är roligare att orka träna och vara glad.

Jag har inte varit hungrig eller så men som sagt lite orkeslös. Imorgon blir det smörstekt vitkål (jag vet, det blir ofta men det är gott, nyttigt och billigt) och "pastasås" av makrill/tonfisk på burk, cocktailtomater, mycket smör, grädde/creme fraiche, arabisk krydda från Rom, sambal oelek, vitlök och kryddor. Det ska jag nog stå mig på :)

Hoppas ha energi till ett Body Pump-pass imorron kväll. Ikväll blev det aerobic bas men det var mer ett dans intensiv. Först blev jag irriterad och fick gråten i halsen när jag inte hängde med. Sen körde jag på och tänkte att man får faktiskt ta det i sin takt. Gjorde så gott jag kunde och efter ett tag gillande jag tränare lite bättre. Hon avslutade med riktigt bra magövningar. Vet inte om jag kommer att gå tillbala till hennes klass men försöker att inte döma utan bara se det som ett vanligt, svettigt pass. Det passar  nog mig bättre när jag blivit lite mer vältränad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar