måndag 13 februari 2012

100 procent mig själv

Sömnlösheten är tillbaka. Irriterad, trött och sugen kom jag hem. Men åt ändå middag enligt matplanen. Helt otroligt. Sedan ringde en fin OA-vän som startade en kedjereaktion i mig och gjorde så att jag ringde till tre andra OA-vänner och nu är jag inte alls irriterad, trött eller sugen. Ja, förutom att jag harmas lite på mig själv. Mitt beteende under dagen har inte varit det bästa. Snäst åt jobbarkompisar, visat noll engagemang på möten och sett allmänt hängig ut. Det är inte bra när sjukdomen går ut över andra som inte förtjänar det. Antar att jag får göra gottgörelser imorgon...

Men hörrni, vilken energi vi kan ge varandra! Från att ha suttit med offerkoftan på under eftermiddagsfikat när de andra mumsade äppelpaj och vanlijsås till att nu studsa runt hemma, baka bröd och måla tånaglarna härligt röda. Med er i OA känner jag mig aldrig onormal eller konstig. Då kan jag för en gångs skull vara mig själv till 100 procent.


Köpte en fin skål till mig själv idag. Äter man inte frukt så funkar avokado, rödlök och tomat för att lysa upp :)

Det blev även en fin silverram. Men vad ska jag ha i den?

Lyckades också döda en krukväxt. Kan inte hålla dem vid liv! Tips någon, snälla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar