onsdag 22 februari 2012

Rör inte mina rutiner

Jag är en effektiv person som gillar när saker händer och vänjer mig snabbt vid rutiner, även om jag inte gillar förändringar. När någon kommer och stör mitt livstempo känns det som att jag inte kan andas. Det hände idag.

Tog med en vän till träningen, min oas, och hon hade inte alls samma uppfattning om tider, tempo och matvanor i samband med träning. Denna underbara person som skänker mig så mycket glädje i vanliga fall irriterade mig till tusen nu. Hon rörde om i mina rutiner. Jag insåg hur mitt liv är uppbyggt att passa endast mig. På gott och ont. En tankeställare.

Nu är detta min bästa vän. Hon skrattade och sa; du är lite stressad av att jag är med va? Vill du gå hem och äta i förväg? Men vi tog sällskap och allt gick bra. Dock tycker jag att det var lite extra skönt nu när hon gått hem mot vad jag brukar tycka ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar