onsdag 1 februari 2012

Det är ett handlingsprogram

Allt som har varit den senaste tiden har gjort mig ostabil och jag har många gånger känt att jag bara är en tugga bort från ett återfall. Flera påsar nötter senare är jag i alla fall sockerfri men har tullat på mängder på matplanen, både för mycket och för lite. Det gör ju inte saken bättre och oron inom mig växter. Två veckors dunderförkylning blev droppen - nu ska jag inte vara ett offer längre.

Jag vet precis vad jag ska göra för att må bra. Äta på matplanen, ringa ut (både möte och till OA-vänner) och gå och träna. Mina tre stöttepelare. Det har jag gjort idag. Och jag mår sååå bra! Har inte haft lust med något av det men gjort allt i alla fall och efteråt känns det ju så skönt. Full av energi känns kvällen lång och skön. Inte kort och ångestfylld som när jag inte gör det jag ska.

Efter träningen gjorde jag något som jag tidigare älskat men inte ätit på länge: skagenmacka! Egentligen ska det vara salladsblad och citron på också men det fanns inte hemma. Räkor, majonnäs, dill, creme fraiche, salt och peppar rördes ihop och lades på rostat LCHF-formbröd. Mums!

Gammal goding gör comeback (se ni att jag tagit en tugga hehe).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar