lördag 18 februari 2012

Gör det jag känner för

Kände obeslutsamhet för vad jag skulle göra med min dag. Bad Gud om råd och vägledning. Lämnade över, ringde in på ett underbart möte (det blev ett på det gamla numret eftersom det nya strulade) och då kom det till mig; jag ska ta en promenad. Bara för att jag kan göra det kl. 10.23 när det är dagsljus och jag är ledig mitt på dagen. Det kan låta som en liten sak att bestämma men det gav kraft att följa Guds röst.

Jag drog på mig träningskläder och gav mig ut. Det var kallt så jag tänkte få upp värmen genom att jogga lite lätt. Det blev en joggingrunda istället för en power walk. Jag sprang längre än jag någonsin sprungit utomhus. Nu har jag både distanser inne och ute att jobba efter när jag sätter nya mål. Var noga med att lyssna på kroppen, den orkar, men det gör inte mina stackars skadade fötter. Om de ska hålla för mitt mål måste jag ta det lugnt.

En sak i taget. Nu har jag lagat mat och känner efter vad eftermiddagen har att erbjuda. Ska ta bussen till shoppingcentret utanför stan. Än så länge har jag ju ingen bil.

Köpte ett fint durkslag på Ikea. Kokar ju ingen pasta så då kan man skölja sallad i det.

Fläskfilégryta med sallad. Inga konstigheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar