måndag 6 februari 2012

Intervalla mera

Jag jobbar mycket, vill hinna träffa vänner och familj, prioriterar att lägga tid på matlagning och sömn. Men däremellan är träning jätteviktigt för att jag ska må bra. Då är det toppen att Olga tar fram intervallpass som verkligen känns. Körde detta i fredags eftermiddag, efter jobbet och innan after worken. Ser fram emot att köra det snart igen och bli bättre allt eftersom. Nu var jag tvungen att lägga in 1 minut 6 km/t mellan de två sista intervallomgångarna för att orka. Men här har ni målet!

Intervallerna ser ut så här
2 min uppvärmning
1 min i 9 km/t
1 min 10 km/t
1 min 11 km/t
1 min 12 km/t

Allt detta upprepa 4 gånger.
Näst sista minuten 13 km/t
Sista minuten 5 km/t.

Tungt? ja! Effektivt? Yes!

2 kommentarer:

  1. Jag är oxå Olga-fan! Just nu är hon min online-PT. Din oxå? Heja, bra jobbat med intervallerna. Intervaller is da shit! ;o)

    SvaraRadera
  2. Nej jag läser bara hennes blogg och inspireras därifrån. Intervaller är verkligen min grej, har inte tålamod att hålla på länge utan kör hellre hårt ;)

    SvaraRadera