söndag 26 februari 2012

The law of attraction

I morse författade jag mina affirmationslappar som nu sitter på kylen. Vi börjar med fyra stycken. Centrala saker i mitt liv. Att jag sedan tänker mycket på bilköp och inredning just nu, ja då kommer det väl till mig också misstänker jag ;)

Har tidigare skrivit om tankens kraft men inte kunde jag ana då att den skulle vara så stakt som den är. The law of attraction, att man drar till sig det man tänker på, stämmer verkligen. Sedan jag började tänka på detta i torsdags har det verkligen satt sig och jag kan med en tanke göra mig själv glad och nöjd. Eftersom hjärnan inte kan skilja på verklighet och fantasi tror den att jag just, t ex, träffat mannen i mitt liv och blir så klart överlycklig.

Så jag vill skapa en god spiral. Dra till mig positiv energi och härliga människor. Ni vet att jag mådde så bra i morse? Så mötte jag upp en vän för lite shopping och en salladslunch på en uteservering i solen. Lät som en jättebra idé men allt eftersom eftermiddagen fortgick kände jag hur hon gjorde mig mer och mer obekväm. Prat om andras negativa sidor, kroppsnoja och problem sänkte mig. Fick mig en tankeställare att jag måste vara noggrannare med vem jag vill dela min nya energi med.

Nu ser jag fram emot att prova mina nya "krafter" i vardagen. Är lite ängslig inför att be chefen om ledighet torsdag och fredag (känner att jag vill och behöver vara ledig lite) men det ska jag lämna över samt affirmera kring det så blir det som det är menat. Sov gott mina vänner!


Mina affirmationer som ska göra tanke till verklighet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar