söndag 12 februari 2012

Storkok på köttfärs

Köpte två kilo köttfärs på affären igår. Till lunch blev det tacos eftersom att jag hade en avokado och lite sallad som såg ut att snart vara redo för soptunnan om ingen gjorde en make over på dem illa kvickt.


Så enkel och såå gott! Kan göras i storkok och det uppskattas i det här hemmet :)

Klassisk tacotallrik för mig. Köttfärs med egen krydda, blandsallad och "gucca".

Vet ni, idag har jag haft sug hela dagen. Känslor ligger bakom. Gårdagens energilöshet har bytts mot ensamhet, offerkofta och matthet. Bakom detta ligger sug och lurar. Vill fram, vill ha utrymme, vill få mig att äta socker - för det är ju så mysigt. Det som räddar mig är träningen. Om jag äter socker kan jag inte träna, då blir musklerna förvirrade och trötta eftersom de nu går på fett. Omställningen för att komma tillbaka är inte värt det. Sedan har vi ju den lilla aspekten om att jag inte kommer att kunna sluta om jag väl börjar äta socker. Tar Steg 1 om igen. Jag kan inte och jag vill inte äta utanför min matplan.

Nu gör jag lasagne á la LCHF för första gången, på zucchini. Det finns en massa recept på "riktig" lasagne nu eftersom många bloggare börjat göra pasta som passar oss som äter LCHF. Hade ingredienserna hemma och slogs av tanken att prova men hejdade mig. Det är bäst att hålla mig till det jag bestämt när det gäller mat. Jag kan prova "pastan" vid ett senare tillfälle, nu blev det med zucchini. Ni kanske tycker att det låter konstigt? Men en liten sak som att ändra, prova nya saker i matväg, kan få mig att trilla av stolen om jag redan är lite känslig och har sug. Då är det back to basic och bara gör som gäller.

Still cocking...
Det blev även två portioner köttfärssås som åkte direkt in i frysen, toppen att ha när det krisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar