tisdag 28 februari 2012

Bästis på besök

Imorgon kommer min fina vän på besök till min stad. Vi som pluggade tre år ihop och bodde grannar har nu vant oss av med att kunna ses varje dag och njuter av de gånger vi kan umgås. C håller ett seminarium i min stad i morgon kväll och passar sen på att sova hos mig och jag i min tur tar sovmorgon från jobbet på torsdag (det blev ingen ledighet för mig denna vecka). Ska bli skönt med lite kvalitetstid.

Funderar på om vi ska gå ut och äta efter hennes föredrag eller om jag ska mata henne med min lax- och spenatpaj (utan skal) som jag slängde ihop idag. Åtta (!) portioner blev det så mat finns hehe. Hon får bestämma!

Som vanligt slår jag bakut när någon föreslår att vi ska ändra på matplanerna. Nu var det C som ville äta frukost ute. "Det går inte för sig", sa jag bestämt. "Vi äter hemma." Att hon ens kunde komma på en sån idé, tänkte jag irriterat. Haha, nu skrattar jag åt det för det var ju inte som att hon föreslog att vi skulle springa 10 mil, hoppa från ett hus eller sova utomhus. Hon ville bara äta frukost ute för att jag inte skulle behöva fixa. Det var av omtanke som förslaget kom från en icke matstörd person. Och jag som matstörd reagerar direkt tokigt.

Självklart gör vi det som passar mig bäst eftersom jag har speciella behov och det älskar jag mina vänner för. För dem är det ingen uppoffring men för mig betyder det allt. Nu när jag låtit det landa lite kanske jag kan tänka mig att äta frukost på det fina hotellet på väg till jobbet. Eller i alla fall middag ute imorgon kväll. Fira att C är i stan :) Och släppa lite på mina tyglar och relger ;)

Så här såg det ut sist C var hos mig på middag och sleep over.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar