lördag 18 februari 2012

Underbar blogg

Det blir en lugn hemmakväll för mig. Önskar att jag hade en liten familj att mysa med men så ser inte min livssituation ut. Ett glatt gäng tjejer skulle passa bra att bjuda över till Mello men eftersom jag har varit så velig idag med vad jag velat göra blev det inte så. Det gör mig gott att vara själv men kan också känna mig lite ensam.

Surfade runt lite och hittade denna underbara blogg. Ett citat som verkligen stämmer är detta:

"En upprörd känsla, ett sug eller tillstånd går alltid över om vi stillar oss en stund och inte slåss emot den. Istället kan vi iaktta den och känna hur vattenytan sakta slätar ut sig. Allt är precis som det ska vara."

Jag har både haft sug, kännt glädje och tacksamhet, varit stolt över mig själv, blivit irriterad på andra och lyssnat på mig själv idag. Precis som livet är som mest - det går upp och ner. Det gäller bara att hitta ett förhållningssätt till det som passar dig. "Att acceptera det jag inte kan förändra och mod att förändra det jag kan" passar mig bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar