måndag 20 februari 2012

Helgplaner räddar veckan

Planerar stort för helgen. Minsta lillebrorsan fyller 16 år på fredag så då bär det av hemåt. Längtar faktiskt lite, var längesen jag var hem till småstaden, landet och familjen. Sova ut, ta en prommis med mamma, låna bilen och bara vara - det låter väl inte helt fel? Sen hem och öppna upp den halvfärdiga lägenheten för tjejgänget. Nu får det vara nog med ensamkvällar!

Får se vilka som vill och kan komma över. Det blir en spontankväll men Mello och lite rosa skumpa känns givet. Har även planer att bjuda dem på ett sockerfri efterrätt som jag velat prova ett tag och nu får en bra anledning till det :)

Jag som älskar vardagen och hellre lägger pengar på den än en långresa brukar inte ha bråttom till helgen men kanske är det ett tecken på att jag börjar släppa jobbet lite. Hoppas det.

Just nu känns det rätt bra att vara jag men jag vet också att så inte alls behöver vara fallet i morgon kväll. Livet pendlar fort så ta vara på de bra stunderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar