söndag 5 februari 2012

Sinnesro mitt i kaoset

Sitter på en tunnelbana in till Stockholm från Hässelby strand där jag sovit hos en vän. Jag som aldrig åkt tunnelbana själv har det senaste dygnet gjort det flertalet gånger, och det har gått bra. Jag lär känna den här staden för att troligen en dag flytta hit. Det känns naturligt men man vet ju aldrig var livet tar en.

Jag tittar ut genom fönstret och känner sinnesro. Trött och sliten men glad u hjärtat efter ett dygn med många kära vänner, mat och fest. Och nu ska jag iväg och fika med ytterligare en. Vi ska testa LCHF-caféet här i Stockhom - spännande :)

Det stärker mig att befinna mig i nya situationer, lämna över och klara av. Mitt i kaoset på tunnelbanan sitter jag och är lycklig och lugn.

2 kommentarer:

  1. Kollade igenom lite gamla inlägg och fastnade för det här du skrev om ett LCHF-café i Stockholm. Är det möjligtvis Amy's vid Fridhemsplan du menar eller har du nåt annat beprövat tips? Jag är på väg hemåt från att ha hälsat på min kompis i huvudstaden i helgen och vi testade Amy's. En väldigt trevlig tjej som serverade delikatesstallrikar och yoghurt med nötter till bra pris :-)

    SvaraRadera
  2. Ja precis, vi var också på Amy's och jag åt en stor brunch med supergod soppa. Hon bytte mackan och smoothies mot delikatesstallrik. Jättemysigt ställe men som jag hade hoppas skulle ha lite mer LCHF på menyn än vad de hade.

    SvaraRadera