söndag 12 februari 2012

Peppad inför en ny träningsvecka

Johanna inspirerar mig med sin löpning. De där endorfinerna hon skriver om skulle jag gärna vilja ha och vet ett säkert sätt att få dem - genom att löpa! Jag har aldrig varit en löparmänniska men det senaste halvåret har jag börjat få löparbegär och velat prova. Intervaller på bandet och varva en power walk med lite jogging är så långt som jag har kommit. Med traiga fettkuddar i hälen och behinnor som spökar tar jag det lugnt med löpning men är bra sugen nu faktiskt.

Imorgon kväll blir det Body Pump som är en av mina bäst träningsformer. Många säger att det inte funkar så bra eftersom det är långa pass på samma muskel och man då tränar mer uthållighet än styrka. Det må vara sant men jag lägger på extra vikt på en muskelgrupp varje gång och det har börjat ge resultat tycker jag :) Och så är det ju så kul och peppande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar