lördag 25 februari 2012

Nya steg i OA

Idag ringde jag in på telefonmöte. Har varit lite frånkopplad från OA denna vecka, det har varit mycket med det "vanliga livet". Visst har jag bett varje dag, ringt min sponsor och ätit på matplanen men inte så mycket mer än det. Inredning av lägenhet, umgås med vänner, jobb och träning är det som varit centralt. Därför var det skönt att få en OA-dos idag. Har även fått två glädjande nyheter på telefon som ska bli spännande att se hur det utvecklas :)

Nu packar jag ihop mina saker och beger mig hem. Har precis ätit en härlig köttfärssås med sallad och är redo för eftermiddagen. En vän hörde av sig igår och ville komma över ikväll. Troligen kommer det lite fler folk också så för dem som vill bjuder jag på middag och efterrätt. Mello och mys står på schemat och kanske vissa vill ta en sväng på stan efter det?

Lämnar över till Gud. Blev först stressad av min väns intåg och började direkt nojja över maten. Vad ska jag bjuda på? Hur blir det med efterrätt, klarar jag av det (sockerfri så klart)? Ska hon sova över, jag som inte har nån mat hemma! Men sen lugnade jag mig. Fokus på sällskapet - hon vill ju umgås med mig, hon kommer inte dit för att äta Nobelmiddag. Färdiggrillad kyckling, blandsallad i påse, ask cocktailtomater och nån sås. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar