fredag 10 februari 2012

Hemmakväll med pannkakor

Satt i valet och kvalet om jag skulle ta en after work med vänner och äta ute eller slappa hemma och tvingas laga mat. Hade ingen energi efter jobbveckan men försöker att vara snäll mot mig själv och inte gör det jag inte känner för. Så det fick bli hemmakväll för "bara den som vågar vinner" betyder inte bara att man ska vara modig och anta utmaningar, det betyder också att man ska våga stå utanför mängden, stå upp för sig själv och följa sitt hjärta. Det är kanske än viktigare än att våga prova nya saker.

Fläskfilégryta med blomkålsris stod på menyn men bara tanken av det gjorde mig frestad att köpa en påse nötter och skita i middagen. Så jag gjorde pannkakor med sylt - på mitt vis.


Pannkakorna blev riktigt frasiga i gjutjärnspannan tillsammans med smör!

Barnsligt gott!

Fick till den perfekta smeten och riktigt frasiga pannkakor. Gjutjärnspannan gjorde också sitt.

Pannkakor för en person
2 ägg
0,6 dl grädde
1 dl vatten
1 msk kokosnötsmjöl
1 tsk fiberhusk
1 msk smält smör
1/tsk salt

Det blev 5 pannkakor som var underbart goda! Till dem serverade jag egenplockade blåbär som åkt ett varv i mixern.

P.S Fläskfilé och blomkål lagar jag imorgon. D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar