måndag 6 februari 2012

Starta om

Tv-boxen strulade. Lösning? Dra ur kontakten och starta om. Fixat. Lite så tänker jag att det är med livet och maten också. Är det något som är fel så starta om. Back to basic. Väg maten noggrannt, ring ut mer, be och meditera - på något sätt löser det sig av sig själv då.

Jag är hög på träning just nu. Efter en timmes body pump blev det 15 intensiva minuter på en trappmaskin bara för att höra på min kompis skvaller från lördagskvällen hehe. Då känns det inte lika jobbigt även om vi båda står där och flåsar så mycket att vi knappt kan hålla ett samtal ;) Träning är livet!

Åt en så god baconröra till middag som jag måste tipsa om. Det är samma bas som jag nästan alltid använder; creme fraiche, grädde, smör, tomatpuré, sambal oelek, kryddor, salt och peppar. Till det fräste jag bacon, purjolök, lök och tomat (tog det jag hade hemma). Blanda i sås och servera med blandsallad (eller smörstekt vitkål, blomkålsris eller strimlad zucchini).

Jag mäter fettet (smör, creme fraiche och grädde) så att det motsvarar antalet portioner jag lagar. Detsamma med proteinet och grönsakerna innan jag blandar ihop allt. Sedan delar jag det färdiga resultatet på antalet portioner. Antingen väger jag allt och får en siffra till varje matlåda eller så tar jag en slev och ger varje matlåda lika många slevar. På så sätt går det att äta grytor på matplan :)

Köpte en arabisk krydda på en marknad i Rom. Användbar i alla grytor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar