fredag 24 februari 2012

Fröken duktig tänker sig lycklig

Läser en bok av Annika Sjöö - Fröken Duktig. Började läsa den efter jul men kände att den inte tilltalade mig så som jag trott. Eftersom jag är fröken duktig trodde jag att det skulle vara som att läsa om sig själv. Dock läste jag på Annikas blogg att hon även tar upp matfrågan i relation till duktighetskomplex i boken och valde att plocka upp den igen och fortsätta att läsa.

Igår kväll kom jag till ett mycket intressant stycke. Om att tänka sig till det man vill ha. Annika hade satt upp lappar där det stod "Jag är så glad att jag träffat mannen som jag ska gifta mig med och skaffa barn med" eller "Jag är så glad att jag har vinnnit Let's dance". Genom att tänka på det man vill ha drar man till sig det. Oavsett om det är negativt eller positivt. The law of attraction kallas det. Annika tipsar om en bok som heter The Secret - hemligheten och även finns som film. Den ändrade hennes sätt att tänka och hon insåg att hon var sin egen lyckas smed.

Jag blev väldigt intresserad av detta när jag läste om det. Tittade på en snutt ur filmen men blev sömnig och ska titta vidare i helgen. Tror du på detta? Att man drar till sig det man tänker på?

Jag ska hem och sätta upp lappar nu! "Jag är så glad att jag har en kropp som är frisk och som jag trivs med", "Jag är så glad att jag trivs på mitt jobb och har kul när jag är där" och "Jag är så glad att jag delar mitt liv med en man som jag älskar och som älskar mig". Vad är dina affirmationer?


Läs den!!


2 kommentarer:

  1. Jag har en plastficka inne i min garderob där jag sätter upp affirmationer, eller bara formuleringar som är sådär spot on.
    Just nu står det "IT IS OK FOR ME TO HAVE EVERYTHING I WANT"
    Det är något jag övar på att ta till mig.

    SvaraRadera
  2. Affirmationer är grymt. Du förtjänar allt som du önskar dig!

    SvaraRadera