söndag 26 februari 2012

Vilken härlig helg!

Det var längesen jag var så här glad och harmonisk. Vilken helg! Fredagkväll hos familjen och fira lillebror. Fick sova i en tältsäng men sov bättre än på flera veckor. Lung och ro, lite irritation i familjen som gjorde mig nervös kände jag men överlag en trevlig visit. Köpte en tv-bänk till lägenheten på vägen hem. Kommer nästa vecka :)

Väl hemma drog jag ihop ett härligt gäng tjejer - en salig blandning från min bekantskapskrets - som inte kände varandra. Fem skrattande tjejer hemma hos mig på middag och efterrätt (!) visade sig vara precis vad jag behövde. Vi skulle kolla Mello men tv:n sattes aldrig på, vi hade så trevligt. Klockan halv ett lämnade de sista och jag var rejält trött hehe. Men glad :)


Skönt att äntligen bo så stort så att jag kan bjuda hem vänner till mig!


Till efterrätt gjorde jag sockerfri äppelpaj. Stekte äppelbitar i smör och kanel, la i en form
och hällde över smör blandat med mandelmjöl och krossade cashewnötter (blev som smulpajsdeg). Varva äpplen och mjölblandningen och toppa med "smulor". Serverade med vispad grädde med vaniljstång i. Succé för mig men gästerna tog lite honung över för att hitta den "vanliga" smaken hehe.
Sov hela natten. När jag vaknade utvilad i morse var jag så lycklig att jag inte visste var jag skulle ta vägen. All denna energi som man kan få av sömn och vad det förstör att vara sömnlös. Lycklig, lugn och tacksam känner jag mig idag. Lägenheten börjar ta form (köpte gardiner till vardagsrum i går innan gästerna kom), mycket inom OA som faller på plats och affiramationerna funkar verkligen. Jag känner mig gladare!

Härligt att äta frukost utvilad!

Det kommer upp och nergångar i livet. Om denna känsla endast varar för idag är jag nöjd. Jag har lämnar över min lycka till min högre makt för den skrämmer skiten ur mig. Jag är verkligen ovan att vara lycklig och vet inte vad man ska göra med de känslorna. Är van att kämpa, vara martyr och se framåt. Nu vill jag vara här och nu - för just nu är jag lycklig.

2 kommentarer: