fredag 3 februari 2012

Klok eller outsider?

Kom precis hem från en after work med en nyfunnen vän. Efter jobbet möttes vi upp, tränade och sen blev det en dusch hos mig innan vi landade nere på stan för mat och after work. Maten gick bra, tog en räkmacka och lät brödet vara. Ingen sa nåt och så tog jag in en vatten, bara för att ytterligare tänja på gränserna.

Det är förvånande vad en ramlösa med is, lime och sugrör tas för en vodka-lime eller gin och tonic. Dock har jag inte berättat om mitt sockerberoende för min nya vän så hon förstörde lite genom att direkt säga: vi dricker vatten! Tabbe, det är som att säga "hej, jag är tråkig". Säger man inget märker inget nåt för jag skrattar minst lika högt som de andra.

Sen börjar skillnaderna visa sig. Fram emot elva en fredag är jag trött. Jag vill sova och kunna vara pigg imorgon. Så jag gick hem medan de andra fortsatte att dricka och festa. Jag gjorde ett eget val och är glad att jag kan det. Men jag känner mig alltid lite som en outsider.

Imorgon ska jag gå ut i Sthlm och då är det alltid jobbigt att inte kunna gå hem när jag vill (brukar få nog vid 01 på lördagar). Att vara beroende av någon annan är inte kul :( Speciellt inte om man är speciell hehe. Får lämna övet och hoppas att det är så kul att jag inte kommer att tröttna.

Nu ska jag iaf sova i min egen sköna säng. Kanske hörs vi på Telefonmöte imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar